Desenvolupament de públics i comunitats culturals

1.    Introducció 1.1. Antecedents L’interès pels públics de la cultura és recent. Fins fa pocs anys eren concebuts com l'última baula de la cadena de valor, els que consumien el valor afegit pels autèntics protagonistes de la cultura: creadors, productors, distribuïdors i exhibidors. Els públics…


Reflexions al voltant de les noves condicions de la producció cultural

No hi ha dubte que la cultura està passant per un mal moment, com ho està passant la resta de la societat. La irrupció de la pandèmia ha augmentat problemes ja existents, a més de crear-ne de nous igualment difícils de gestionar. Davant d'aquesta situació, els i les professionals de la gestió…


La Proposta de Valor d’un equipament museístic

Els equipaments museístics de Catalunya, segons el Pla de Museus de Catalunya – Museus 2030, volen contribuir a satisfer les necessitats de la comunitat cultural de la qual formen part. Per assolir-ho, cada equipament museístic ha de dissenyar i oferir una Proposta de Valor. 1. Conceptualització…


La col·laboració en l’àmbit de la cultura com a estratègia d’innovació

El passat mes d’abril, des de Trànsit Projectes impartim el curs La col·laboració en l’àmbit de la cultura com a estratègia d’innovació, dins de les activitats virtuals de l’Àrea de Cultura Centre d’Estudis i Recursos Culturals de la diba.cat. El curs tenia com a objectiu subratllar la importància…