La formació en dansa a Catalunya. Anàlisi de l’oferta formativa en dansa i cens actualitzat de centres de formació estable a Catalunya
–
Client: Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
–
El curs 2013-2014, en un moment en què no es disposava de cap coneixement de caràcter estadístic de la globalitat i l’abast de la docència en l’àmbit de la dansa a Catalunya, l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC) va elaborar un cens d’escoles de dansa. L’objectiu prioritari d’aquell treball pioner era conèixer el pes real de la docència en l’àmbit de la dansa a Catalunya per tal de poder treballar amb més coneixement de causa al voltant de les necessitats del sector.
L’any 2021 l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya, en associació i coordinació amb el Col·lectiu de Professors i Centres Privats de Dansa de Catalunya (CPCPDC) i l’Associació d’Escoles de Dansa Autoritzades de Catalunya (AEDA), es plantejaren iniciar un procés d’actualització d’aquell treball precedent. Des d’aleshores s’obrí un debat en el si de les entitats promotores sobre la informació que podia contribuir a un millor coneixement del sector. Fruit d’aquest debat es determinaren dos objectes d’estudi: un de caràcter general, l’anàlisi de l’oferta de formació en dansa a Catalunya; i un altre derivat d’aquest, un cens actualitzat de centres de formació estable a Catalunya.
Aquesta anàlisi és, per tant, una revisió global de la formació en dansa a Catalunya, que inclou un cens ampli de la que porten a terme de manera estable els centres i escoles, els quals suposen la capa més visible de l’univers. Tanmateix, atès que l’objecte és més ampli, l’anàlisi també s’aproxima a la realitat d’espais o pràctiques de formació en dansa amb oferta ocasional o esporàdica. El conjunt d’informació recollida té com a objectiu disposar d’un document actualitzat que permeti copsar la realitat del sector, identificar les necessitats més intenses que el caracteritzen i donar peu a l’obertura de nous debats.
Pots descarregar l’informe aquí.